Follow
Petr Svojanovský
Petr Svojanovský
Faculty of Education, Masaryk University
No verified email
Title
Cited by
Cited by
Year
Supporting student teachers’ reflection as a paradigm shift process
P Svojanovsky
Teaching and Teacher Education 66, 338-348, 2017
772017
Studenti učitelství mezi tacitními a explicitními znalostmi
V Švec, J Nehyba, P Svojanovský, J Lawley, R Šíp, E Minaříková, ...
Masarykova univerzita, 2016
162016
Determinanty účinnosti učitelských praxí
V Švec, P Svojanovský, B Pravdová, K Lojdová, B Šimůnková, ...
Masarykova univerzita, 2016
132016
Reflexe mezi lavicemi a katedrou
J Nehyba, J Kolář, M Dubec, V Smékal, K Brücknerová, L Muchová, ...
Masarykova univerzita, 2014
122014
Znalostní báze učitelství
V Švec, J Krátká, K Cásková, J Jakešová, J Jašková, P Koubek, ...
Masarykova univerzita, 2015
92015
Podpora reflexe praxe v učitelském vzdělávání
P Svojanovský
Disertační práce). Brno: Masarykova univerzita, 2018
82018
Becoming a teacher: The dance between tacit and explicit knowledge
V Švec, J Nehyba, P Svojanovský, J Lawley, R Šíp, E Minaříková, ...
Brno: MUNIPress, 2017
72017
Tacitní znalosti v metaforách studentky učitelství
J Nehyba, P Svojanovský
Studia paedagogica 21 (1), [57]-85, 2016
72016
Kvalita reflexe ve vzdělávání učitelů optikou jádrových kategorií reflexe
P Svojanovský
V. Švec, et al., Znalostní báze učitelství, 145-163, 2014
52014
Reflexe učitele a její podoba v pedagogické praxi
P Svojanovský
Diplomová práce, 2013
52013
Clean Language as a data collection tool
J Nehyba, P Svojanovský
Becoming a teacher: The dance between tacit and explicit knowledge, 130-147, 2017
42017
Reflektivní myšlení učitelů optikou kategoriálních rámců
P Svojanovský
42014
Standard kvality profesních kompetencí studenta učitelství
J Kratochvílová, P Svojanovský, A Dobrovolná, B Dvořáková, J Fialková, ...
Masarykova univerzita, 2020
32020
Standard kvality profesních kompetencí studenta
J Kratochvílová, P Svojanovský
Brno: Pedagogická fakulta MU, 2019
32019
Podpora reflexe praxe studentů učitelství perspektivou jejich vzdělavatelů
P Svojanovský
32016
Sebereflexe jako pomocník učitele
P Svojanovský, V Švec
22014
Modelling individuality but advising universality: ethnography of mentoring pre-service teachers with regard to student diversity
P Svojanovský, J Obrovská
European Journal of Teacher Education, 1-22, 2024
12024
Promises and challenges of differentiated instruction as pre-service teachers learn to address pupil diversity
J Obrovská, P Svojanovský, J Kratochvílová, K Lojdová, F Tůma, ...
Journal of Education for Teaching, 1-18, 2023
12023
Připravenost studenta učitelství: sebehodnocení v jádrových dovednostech výuky
J Kratochvílová, J Nehyba, K Picka, P Svojanovský, B Zavadilová
Masarykova univerzita, 2022
12022
Ethnography of Pre-Service Teachers' Beliefs and Practices Regarding Working with Student Diversity
J Obrovská, P Svojanovský
12021
The system can't perform the operation now. Try again later.
Articles 1–20