Multikulturní výchova:(socializace a integrace menšin) J Hladík Univerzita Tomáše Bati, 2006 | 122 | 2006 |
The relationship between locus of control, metacognition, and academic success K Hrbáčková, J Hladík, S Vávrová Procedia-Social and Behavioral Sciences 69, 1805-1811, 2012 | 72 | 2012 |
Konstrukce a modely multikulturních kompetencí J Hladík Pedagogická orientace 20 (4), 27–47-27–47, 2010 | 45 | 2010 |
Multikulturní kompetence studentů pomáhajících profesí J Hladík Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, 2014 | 31 | 2014 |
Multicultural competence of helping profession students: Cross-cultural comparison between Europe and Africa J Hladik, LM Jadama Procedia-Social and Behavioral Sciences 217, 669-678, 2016 | 29 | 2016 |
Design and development of a Multicultural competence scale in helping-profession students J Hladik Asian Social Science, 2014 | 22 | 2014 |
The determinants of self-regulated learning development in students of helping professions S Vávrová, J Hladík, K Hrbáčková Procedia-Social and Behavioral Sciences 69, 332-340, 2012 | 19 | 2012 |
Porozumění procesu autoregulace u dětí a mladistvých v institucionální péči S Vávrová, K Hrbáčková, J Hladík Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, 2015 | 18 | 2015 |
Development of the Czech version of the questionnaire of self-regulated learning of students K Hrbáčková, J Hladík, S Vávrová, V Švec The New Educational Review 26 (4), 33-44, 2011 | 18 | 2011 |
Mechanismy fungování rozvoje autoregulace učení studentů J Hladík, S Vávrová Hnutí R, 2011 | 16 | 2011 |
Assessing multicultural competence of helping-profession students J Hladik Multicultural Perspectives 18 (1), 42-47, 2016 | 15 | 2016 |
Vztah kognitivní a afektivní složky multikulturních kompetencí J Hladík Pedagogika 61 (1), 53-65, 2011 | 13 | 2011 |
Individual importance of multicultural competence in relation to components of students’ self-regulated learning J Hladík, K Hrbáčková, S Vávrová Procedia-Social and Behavioral Sciences 69, 341-349, 2012 | 10 | 2012 |
Peer-rejected students: An analysis of their self-regulatory mechanisms J Hladik, K Hrbackova Children and Youth Services Review 126, 106030, 2021 | 8 | 2021 |
Domain-Specific Context of Studentś Self-Regulated Learning in the Preparation of Helping Professions K Hrbáčková, J Hladík Procedia-Social and Behavioral Sciences 29, 330-340, 2011 | 8 | 2011 |
Asociace vzdelavatelu v sociální pedagogice na poli pedagogickém a sociálním J Hladík Sociální pedagogika 2 (2), 132, 2014 | 7 | 2014 |
Vybrané sociální jevy v kulturních souvislostech: Výzkumná sonda mezi české a slovenské vysokoškolské studenty Z Birknerová, S Vávrová, P Andrysová, M Frankovský, J Hladík, ... Praha: Hnutí R, 2013 | 6 | 2013 |
Determinanty autoregulace interkulturního učení J Hladík Kognitivní a nonkognitivní determinanty rozvoje autoregulace učení studentů, 2010 | 6 | 2010 |
The role of social pedagogues at primary schools J Hladík Sociální pedagogika| Social Education 8 (1), 83-87, 2020 | 5 | 2020 |
Vybrané sociální jevy v kulturních souvislostech Z Birknerová, S Vávrová, P Andrysová, M Frankovský, J Hladík, ... Výzkumná sonda mezičeské a slovenské vysokoškolské studenty. Praha: Hnutí R, 2013 | 5 | 2013 |